T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / KAHRAMANKAZAN - Kahramankazan Bilim ve Sanat Merkezi

TÜBİTAK 2204A LİSE ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASINA KATILDIK. (04.03.2024)

Bu yıl 55. si düzenlenen TÜBİTAK 2204A Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışmasında Bölge finalinde Kahramankazan BİLSEM olarak yerimizi aldık.

Bölge finalinin açılışını gerçekleştiren MEB Bakan Yardımcısı Nazif YILMAZ’a standımızı ziyaret ettikleri için çok teşekkür ediyoruz.

Bizi orada yalnız bırakmayan Kahramankazan İlçe Milli Eğitim Müdürü Kemal YILDIRIM’a da çok teşekkür ediyoruz.

 

9.sınıf öğrencilerimiz Zeynep Ecrin ÜNLÜ ve Göknur Meryem HAZAR, Sosyoloji ana alanı Sürdürülebilir Şehir ve Toplumlar alt alanında yaptıkları araştırmada, mevcut konut ve toplu yaşam alanlarının insanların sosyal ve ekolojik ihtiyaçlarını karşılamayan, doğadan kopuk, insanlar arasında iletişim, kolektif yaşamı ortadan kaldıran ve hareketsiz bir yaşam formuna mecbur kıldığını belirttiler.  "Sosyal ve Ekolojik Toplu Yaşam Konutları" projesi ile asıl dikkat çekilmek istenen hususun, toplu yaşam alanları ve konutları imar ve inşa edilirken insanların sosyalleşme ihtiyacı, doğanın bir parçası olduğu gerçeği, ekolojik yaşam ihtiyacı, çocukların akranlarıyla oynayarak büyüme ihtiyacı, alternatif enerji kaynaklarından yararlanma ihtiyacı ve atık değerlendirme, geri dönüşüm ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde tasarımlar yapılması gerektiğidir. Ve bu ihtiyaçlara karşılayacak örnek bir tasarım geliştirmişler. Bu geliştirdikleri tasarım bir örnek, tasarı değiştirilebilir ama anafikir değişmemelidir. Projelerini TOKİ'ye sunmayı planladıklarını ifade ettiler. TOKİ'nin bu fikir ve tasarıma uygun bir konut projesi yapması bile farkındalık sağlaması açısından çok önemli olduğunu belirttiler. “İnsanların insanca bir yaşam alanını hak ettiklerini” ifade ettiler.

Proje danışmanı ve Coğrafya öğretmeni Ebubekir SAĞIR, sadece buraya davet edilen 100 projenin değil 14.331 projenin tamamının alkışlanması ve tebrik edilmesi gerektiğini belirtti.  Öğrencinin bilimsel araştırma yöntem ve basamaklarını uygulayarak öğrenmesi, tespit ettiği problem durumuna çözüm yolları araştırması ve bir bilimsel araştırmayı tamamlaması nihai hedeftir. Dolayısıyla öğrencilerinin zaten bir başarı ortaya koyduklarını belirtti. Ayrıca TÜBİTAK'ın bu proje takvimini öğretmen ve öğrencilere göre uyarlaması gerektiğini de belirtti.

 

Bizde öğretmen ve öğrencilerimizi tebrik ediyor çalışmalarının devamını bekliyoruz

09-03-202409-03-202409-03-202409-03-202409-03-202409-03-202409-03-202409-03-202409-03-202409-03-202409-03-2024

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 09.03.2024 - Güncelleme: 12.03.2024 13:36 - Görüntülenme: 88
  Beğen | 0  kişi beğendi